17:26 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات خودرو

توافق آمریکا و مکزیک برای اصلاح نفتا
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا از دستیابی به توافق در مذاکرات برای یک پیمان تجاری جدید با مکزیک خبر داد و برای قرارداد واقعا خوب که کانادا نیز به آن ملحق شود، ابراز امیدواری کرد.
ایران بازار اصلی خودروهای چینی است اما ...
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر ایران بازار اصلی و عمده صادرات خودروسازان چینی است با این حال پیش‌بینی می‌شود با روند فعلی رشد کیفی این خودروها در سال ۲۰۲۰ شاهد صادرات گسترده خودروهای چینی به اروپا باشیم.
هزینه بالای تولید، مانع اصلی صادرات خودرو از ایران
پایگاه خبری راد: تا زمانی که نتوانیم هزینه تولید در کشور را کاهش دهیم حضور در بازارهای صادراتی محدود و بسیار ناچیز خواهد بود.
عوامل موفقیت صنعت خودروسازی در جنوب شرق آسیا
پایگاه خبری راد: آسیای جنوب شرقی قلب صنعت خودروسازی آسیاست؛ بازاری بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر، تولید ناخالص ملی برابر با ۲۰ تریلیون دلار و رشد سالیانه بیش از ۵۰ درصد.
۳۰۰۰ خودرو وارد ایران شد
پایگاه خبری راد: بیش از ۳۰۰۰ خودرو در دو ماهه نخست سال جاری به ایران وارد شده است.
بر بازنگری در سیاست های وارداتی
پایگاه خبری راد: اصلاح بنیادهای اندیشه‌ای، اصلاح رابطه دولت و ملت، بازنگری در سیاست‌های وارداتی، بازگرداندن اعتماد به تولیدکنندگان و حل مشکل سرمایه‌گذاری‌های مولد محورهای اصلی توصیه‌های فرشاد مومنی برای اصلاح ساختار اقتصادی در شرایط فعلی کشور است.
مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و مرکوسور ازسرگرفته شد
پایگاه خبری راد: اتحادیه اروپا و بلوک مرکوسور آمریکای جنوبی دور جدیدی از مذاکرات تجاری را ازسرگرفتند و این بار خوش‌بینی تازه ای نسبت به نهایی شدن یک توافق پس از گذشت ۲۰ سال از مذاکرات وجود دارد.
«خودرو» دیگر موتور محرک اقتصاد نیست
پایگاه خبری راد: نرخ رشد اقتصادی کشور در شرایطی طی سال ۹۳ و با کمک صنعت خودرو، مثبت شد که حالا با توجه به بالا رفتن پایه تولید (در خودروسازی) عدم توسعه بازار نقش این صنعت بزرگ در این «رشد» کمرنگ شده است.
کاهش 8 درصدی صادرات خودرو در کره جنوبی
پایگاه خبری راد: کره جنوبی روز پنجشنبه از کاهش 8 درصدی صادرات خودرو خود در ماه آوریل خبر داد.
خارجی ها از تعهد صادرات محصول مشترک شانه خالی می کنند!
پایگاه خبری راد: چنانچه نتوانیم در صنعت خودرو راهی برای ورود به بازارهای صادراتی مطمئن پیدا کنیم، اساسا سرمایه گذاری در صنعت خودرو توجیه اقتصادی نخواهد داشت و صنعت داخلی نیز از نظر کیفیت و تکنولوژی پیشرفتی نخواهد کرد.
رهبران اروپایی به ترامپ: برای تلافی آماده باش
پایگاه خبری راد: تا چند هفته قبل به نظر می‌رسید جنگ تجاری میان آمریکا در برابر متحدانش مانند استرالیا، کانادا و اتحادیه اروپا پیش از این‌که آغاز شود، به پایان رسیده است.
بررسی اثر دوگانه نرخ رسمی ارز بر صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: دوشنبه شب در شرایطی ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز در تصمیمی غیرمنتظره نرخ رسمی دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد که این نرخ اثر دوگانه‌ای بر روند فعالیت زنجیره خودروسازی کشور خواهد داشت.
صنعت خودرو ایران به بازار های جدید نیاز دارد
پایگاه خبری راد: تولید خودرو در شرایطی سال گذشته رشد حدود ۱۵ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند که حفظ رشد تولید در سال ۹۷ مستلزم ایجاد تقاضای جدید و حضور در بازار‌های خارجی است.
 «شروط خودرویی» در قراردادهای پسابرجام از یاد رفت؟
پایگاه خبری راد: وزارت صنعت،معدن و تجارت در شرایطی «داخلی‌سازی اولیه ۴۰ درصدی» و «صادرات ۳۰ درصدی» را به‌عنوان دو شرط اصلی حضور در خودروسازی ایران، پیش پای سرمایه‌گذاران خارجی گذاشت که آمار و ارقام نشان می‌دهند شروط موردنظر تا به امروز محقق نشده‌اند.
شفافیت، لازمه توسعه در سایپا است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جمع مدیران این گروه، شفافیت را لازمه توسعه در سایپا دانست و خواستار استفاده درست از سرمایه های مالی سازمان و هدایت جریان نقدینگی در مسیر صحیح آن یعنی خطوط تولید شد.